tisdag 17 oktober 2017

Gott och blandat...

Först bara en liten tankeställare; läste underbara Claras blogg där hon tog upp den nya hashtaggen "metoo" och det hon skrev är ju faktiskt sant, men läs gärna och bedöm själva. Klicka här. Dock är det alltid bra att ämnet blir belyst sedan kan man ju ifrågasätta om det är på bästa sätt.

Julgodis
Personligen börjar jag redan längta efter jul och allt vad det innebär. Som vanligt...
Ser fram emot glöggmys, julgodis och pyssel. Dessutom kommer jag i år få fira jul med min nya kärlek och göra allt ihop med honom samt ha julmys ihop med andra nya vänner jag fått tack vare att vi träffats. Och mina gamla så klart! :-)
Ser fram emot att fira jul med pojkarna, mamma, förhoppningsvis brorsan och så älsklingen!

Pepparkakor och jul hänger ihop. Så gör även pyssel och jul så jag tänkte testa att kombinera dessa. Det blev pepparkakssticks doppade i vit choklad och toppade med hackad mandel eller polka. Gott...
Pepparkaksstänger doppade i vit choklad med polkakross... fatta vad gott! Kommer göra sådana i år. (Needless to say!) Kanske även de där marshmallowsgodisarna ovan, mums!
Skit också att det bara är slutet av oktober... ska försöka hitta på något kul med pojkarna till halloween iaf, men har inte bestämt vad det blir.
Här ett litet tips på halloweenpyssel; kastanjer som är omgjorda till fladdermöss. Inte så läskigt, men gulligt!
Ősz Mehr

Ha det bäst därute! Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar